Stichting Nedereind is een instelling met een WTZa-vergunning. en levert vanaf 2004 ambulante dienstverlening aan mensen met een licht-verstandelijke beperking. Tevens kan de stichting een woonplek bieden met een mogelijkerwijs permanent karakter. Met ingang van 1 januari 2008 levert Nedereind intramurale zorg (verblijfszorg) op de hoofdlocatie.

Nedereind heeft naast de beschikking over een woonboerderij, onze hoofdlocatie, voor 13 jongvolwassenen in Nieuwegein-Noord, een woonboerderij in Utrecht voor 13 jeugdigen / jongvolwassenen, twee eengezinswoningen in Nieuwegein-Zuid voor respectievelijk 3 en 4 mensen en 13 boven- en benedenwoningen nabij de hoofdlocatie en twee appartementen in het centrum van Nieuwegein.