De locatie 503 is een locatie van Stichting Nedereind in Utrecht, de jeugdlocatie vanaf 16 jaar. Het pand ligt aan de Nedereindseweg in het verlengde van de hoofdlocatie “de woonboerderij Nedereind” te Nieuwegein. De locatie 503 is zeer geschikt voor meerdere doeleinden en/of projecten vanwege het grote terrein dat ter beschikking is. Het is een unieke locatie met vele mogelijkheden en meerdere opties tot wonen. Het betreft twee 16+ groepen, waarin totaal 13 mensen kunnen wonen

Het zijn gemengde groepen geworden. Een ieder heeft zijn/haar eigen slaapkamer en in het achterhuis is boven een grote gemeenschappelijke ruimte met keukenblok gerealiseerd. Het huis beschikt over een mooie voortuin en een buitenplaats aan de zijkant.

Daarnaast is op de locatie een loods waar de dagbesteding (werk) voor de doelgroep gegeven wordt. Op het achterterreinverzorgen wij ook onze 2 paarden.

Doel:

Het bieden van een woonplek met intensieve begeleiding vanuit Stichting Nedereind om zo stap voor stap de zelfredzaamheid en de zelfstandigheid te vergroten.

De doelstelling is om jongeren uiteindelijk te begeleiden naar meer zelfstandige woonvormen, zoals een eengezinswoning (iep) of boven- en benedenwoningen (Vos) nabij deze locatie.

Voor wie:

Jong-volwassenen die vanuit huis of vanuit een andere instelling/instantie met begeleiding op zich zelf willen gaan wonen.

Begeleiding:

De begeleiding is 24 uur aanwezig. De begeleiding wordt individueel zoveel mogelijk afgestemd aan de behoefte van de cliënt.

Werk/school/dagbesteding:

Dagbesteding en/of werk is gerealiseerd het achterterrein. Tevens wordt er, indien nodig, gezocht naar een baan en eventueel ondersteuning geboden bij het huiswerk.

Indicaties:

Het project is ingericht op jeugdzorg vanaf 16 jaar, WMO Beschermd Wonen (BW) en ZZP VG3, VG4 of VG6. Dit zijn plekken met (of zonder) de indicatie dagbesteding.

Kosten:

De zorg kan worden gefinancierd door ZIN (zorg in natura).

Stichting Nedereind zal zorg dragen voor de financiële ondersteuning van de cliënten.

Er wordt eenmalig een borg van €450,00 gevraagd bij aanvang van het wonen, met uitzondereing van Jeugdzorgcliënten.

Daarnaast zal per cliënt door het CAK een eigen bijdrage worden gevraagd en zal er een gering bedrag aan verblijfskosten worden gevraagd per maand.

503slideshow